Samsung 2023 QD-OLED S95C, S90C, S92C y S93C

Actualizando en España también.

1000002496.jpg

Actualizado. Se siente un poquito más lento al navegar en menús etc … pero bueno imagino que será normal al principio. Pasa lo mismo con Apple siempre que sacan nuevo IOS … se irá puliendo imagino. Pero todo bien ;)

Entiendo que si hay que tocar algo de la configuración que hizo @Tocinillo en su día para la S95C (parámetros de Color de Aaron, etc) nos avisaría con una nueva actualización de configuración. De momento lo dejo todo como estaba.

Tengo una 77" S95C con todos los HDMIs ocupados. (Xbox+PS5+Reproductor video+Satelite)
He adquirido la Barra S990D y la idea principal es que las películas se escuchen por la Barra con Dolby Atmos.
¿ Cómo debería conectarlo?
¿HDMI (3) Earc de la TV al HDMI Earc de la Barra? y ¿ El HDMI del reproductor de video a otro HDMI cualquiera de la barra?
Gracias por la ayuda.

Actualizado al 2013. Se me han mantenido todas las configuraciones que tenia (color, ahorro energía, etc). No noto nada de la nitidez extra que decían por ahí. El sistema lo noto igual que antes en cuanto a rapidez. Aun tengo que hacer más pruebas.

Tengo una 77" S95C con todos los HDMIs ocupados. (Xbox+PS5+Reproductor video+Satelite)
He adquirido la Barra S990D y la idea principal es que las películas se escuchen por la Barra con Dolby Atmos.
¿ Cómo debería conectarlo?
¿HDMI (3) Earc de la TV al HDMI Earc de la Barra? y ¿ El HDMI del reproductor de video a otro HDMI cualquiera de la barra?
Gracias por la ayuda.
Todo a la TV menos el reproductor de vídeo y la tele a la barra mediante ARC. Así te aseguras que la barra lea bien todos los codecs de audio , así lo tengo yo y de 10. Un saludo

Yo imagino que al final actualizaré pero me voy a tomar mi tiempo ya que no tengo ninguna prisa, me interesa mucho el análisis pormenorizado que seguro hará Javier en su momento ya que si no me equivoco es la actualización más importante que se ha realizado

Me acaba de saltar un nuevo firmware para la S95C Ver. 6500
Parece que una vez actualizado un usuario indica que ha tenido que volver a mapear el color y lo settings de energía (Updated OTA with 95C mod on board. Had to re-enter "color mapping" and "setting.eu_energy_regulation")

All the changes

[Update Notification]

This update includes the changes and improvements listed below.

Exact changes may vary depending on your device model, country, etc.

Some of the features that change may require you to sign in to a Samsung account.

Keep your device up to date and check for software updates regularly.

Once this version of OS is installed, it will no longer be possible to uninstall or restore it the previous version

[Samsung Tizen OS Updated]

Samsung Tizen OS version update from 7 to 8, including open source codes and new features
Web Engine Update from Version 94 to 108 in Samsung Tizen OS 8.0

[Home Screen]

For You (personalized recommendation), Live and Apps tabs have been implemented to allow easy access to the content and apps you want.

[Watch later]

The “Watch Later” function has been added to the content details screen, allowing users to save their favorite content to a Watch Later list and enjoy it conveniently.

[Samsung Daily+]

A lifestyle services hub has been added to the Home screen, providing useful everyday experiences.

[Fence]

Recently searched and related content has been implemented as recommendations.

[Multi Control]

You can control multiple Samsung devices connected to the same Samsung account using the same keyboard and mouse.

[Workout Tracker]

By connecting your Galaxy Watch, you can monitor your workout data, including calorie consumption and heart rate, in real time. For more details, refer to the guide available on Daily+.

[Remote Setting/123/Color Button]

Based on your usage history and current circumstances, you can provide personalized channel and setting recommendations.

[SmartThings]

IoT cameras can be operated via the SmartThings app on mobile devices

[Accessibility]
All the changes

The accessibility link can rearrange its options based on frequency of use.

[Program Guide]

The design has been updated to improve user convenience, and "Samsung TV Plus" has been added as a new category.

[On-screen keyboard]

Supported languages have been increased. Mouse Drag & Drop functionality has been improved, and when a mobile device is connected, the input keypad will be

tomatically on the cabama from dianamitin mahila

automatically displayed on the screen of your mopine device.

[Game bar]

The Game Bar interface has been changed to the latest design.

[Multi View] Enlarge screens on demand. When mirroring a mobile device, you can use keyboard and mouse controls.

[Daily Board]

With Daily Board you can decorate your screen with beautiful wallpapers and useful widgets too close when the screen is off.

[ConnecTime]

New features including video calling, video messaging, and mobile screen sharing for TVs and mobile devices.

[Security Update]

Improved data protection measures have been implemented (requires Samsung account login).

[Q-Symphony]
The Wi-Fi surround speaker configuration has been updated to Q-Symphony, allowing connection to the Music Frame.

[Notice of Change of Supported Apps]

Some apps may not be compatible with Samsung Tizen OS 8.0. Before updating your device, check the compatibility with the app providers.

Última edición:
Vamos a esperar a ver si Javier @Tocinillo puede testear este One UI para los que tenemos la S95C, más que nada por saber si debemos retocar algún parámetro de color o algo, o se mantiene todo igual. Yo de momento no he notado así nada reseñable pero a ver qué nos cuenta él que es el experto, llegado el momento. Entiendo que si no se pronuncia es porque no hay nada que tocar y que no afecta en nada la actualización del Sistema Operativo. Saludos 👋

Por cierto, cada vez coincido más con @chufirulo cuando siempre decía que teníamos la mejor tele del mercado (en 2023) y que realmente es un pepinazo de tele!! 👏 Cada día que pasa estoy más contento vaya!! Es una maravilla!! En su momento estaba muy decepcionado porque me tocó una más con el One Connect defectuoso y tuvo que ir el técnico a casa a cambiarme algo en la placa base, porque no me reconocía el HDMI ni el modo juego con la PS5, y esos problemas me decepcionaron bastante. Pero una vez que se arregló, he de decir que cada día la veo mejor!! 😁🙌

Atrás